marți, 13 iulie 2010

Piatra de alaun - experienta personala

Navigarile pe google in cautarea de retete si ingrediente naturale pentru ingrijirea personala, m-au condus catre piatra de alaun – un nume exotic si in voga. Probabil ca multe dintre voi, ca si mine, v-ati gandit ca e un produs nou, de pe meleaguri indepartate, insa adevarul este ca si bunicile noastre il utilizau pe larg, in special pentru tratarea aftelor, doar ca ii spuneau piatra-acra, pentru ca are un gust acru.


In prezent este foarte promovat in calitate de deodorant, insa parerile contradictorii cu privire la eficienta acestuia m-au derutat complet. Cu toate acestea l-am achizitionat in primul rand pentru calitatile sale de „prim-ajutor” si sunt foarte incantata de efecte.
L-am utilizat dupa epilat, inclusiv in zona inghinala si nu m-am iritat deloc si nici nu mi-au mai crescut atat de multe fire de par sub piele.
Intr-o zi mi s-a inrosit si umflat buza, si aveam o senzatie suparatoare de mancarime, semn ca imi aparea un herpes sau ceva de genul asta, am dat imediat cu piatra si la foarte putin timp a disparut senzatia neplacuta, am mai reaplicat in acea zi de 2 ori si nu am mai avut nimic. Cred ca acest efect m-a incantat cel mai mult.
Piatra de alaun m-a ajutat si la vindecarea mai rapida a intepaturilor de tantari.
Dupa ce am fost convinsa de aceste rezultate si vazand ca ai mei utilizeaza mineralul ca deodorant si se dovedea a fi eficient, mi-am facut si eu curaj sa il testez pe post de antiperspirant.
Concluzii: nu lasa o senzatie lipicioasa, nu lasa urme albe, nu lasa pete galbui pe hainele deschise la culoare, hainele nu se impregneaza cu miros specific si chiar nu transpir. Desi se spune ca piatra de alaun nu blocheaza porii, lasand pielea sa respire, meritul ei fiind inhibarea bacteriilor care provoaca mirosul de transpiratie, pentru mine ea s-a dovedit la fel de buna ca si un deodorant din comert. Cu siguranta atunci cand este foarte cald nu mai are acelasi efect, insa nici un deodorant clasic nu mai este la fel de eficient, cel putin pentru mine.
Eu as recomanda piatra de alaun chiar si pentru persoanele care transpira foarte intens insa nu in perioadele foarte calduroase sau cu activitate intensa, ci in zilele cand stau mai mult in casa, in perioadele mai racoroase ale anului, dupa dusul de seara sau la plaja.
Pentru mine personal, eficienta unui deodorant antiperspirant este chiar mai importanta decat gandul ca deodorantele clasice contin ingrediente nocive, insa utilizand piatra de alaun nu mai trebuie sa fac acest compromis. Pe de alta parte, toate deodorantele pe care le-am folosit pana acum au fost foarte bune pana la un moment dat, dupa care nu isi mai faceau efectul la fel de bine, astfel ca trebuia mereu sa le schimb intre ele, din acest motiv cred ca si cu piatra de alaun se va intampla la fel, dar cu siguranta voi mai gasi o varianta sanatoasa si alternand produsele eficacitatea va fi garantata.

Verdictul final: cu siguranta pentru fiecare dintre noi piatra de alaun se va dovedi benefica pentru cel putin o problema, daca nu va fi eficienta ca deodorant, amintiti-va ca este un produs extraordinar de prim-ajutor care va calma iritatiile, micile taieturi, intepaturi de insecte si va trata aftele.

In continuare, va invit sa va impartasiti parerile proprii legate de piatra de alaun, fie ca sunt bune sau rele, astfel vom afla noi informatii si idei de utilizare.:)

1 comentarii:

  1. Si eu am fost multumita de piatra de alaun si daca este buna si in prevenirea herpesului, ar fi minunat. Eu am aceasta problema, imi apare cate un herpes cand mi-e lumea mai draga...

    RăspundețiȘtergere

Parerea Dumneavoastra conteaza...