joi, 2 august 2012

Smoothie Super Energizant

O bautura perfecta pentru sezonul estival! Cu un continut scazut de calorii, plina de vitamine si minerale esentiale pentru un corp sanatos si un ten luminos.


Ingrediente:
*1 ciorchine de struguri (bobite, impreuna cu coaja)
* 1 para (bine coapta), curatata de coaja si cotor
* 1 portocala (curata de coaja, samburi si pielita alba in exces)
Introduceti toate ingredientele intr-un blender si mixati bine pana la obtinerea unei consistente omogene.
Pentru un efect racoritor, utilizati fructele racite bine in frigider.
In cazul in care fructele sunt la temperatura camerei si doriti sa le raciti rapid, introduceti-le in congelator pentru 30 de minute.
* Strugurii negri sunt mai bogati in fitonutrienti!
Optional de poate dilua cu apa plata.

Consumati aceasta bautura dimineata, pe stomacul gol, cu cel putin 2 ore dupa masa sau cel putin jumatate de ora inainte de masa.
In acest fel nutrientii vor fi absorbiti optim de organism si veti evita indigestille, balonarea.

Despre beneficiile ingredientelor:
Beneficiile consumului de struguri
* desi sunt bogati in calorii, strugurii contin multa fructoza care se absoarbe lent in sange si modifica moderat nivelul glicemiei, deci au un indice glicemic mediu;
* au efect duretic, scad tensiunea arteriala, ajuta la eliminarea excesului de lichide (retentia de apa) si amelioreaza simptomele de afectiuni urinare);
* samburii de struguri contin un ulei extrem de bogat in acizi grasi polinesaturati;
* strugurii sunt utili impotriva efectelor nocive ale fumatului si poluarii;
* contin o multitudine de fitonutrienti cu rol protector:
- anthocianati (carotenoide) - pigmentii rosii si mov din strugurii negri - amelioreaza rezistenta vaselor capilare;
- acidul elagic - protejeaza plamanii impotriva toxinelor din mediu si neutralizeaza substantele cancerigene din organism, inainte ca acestea sa devina active;
- quercitina - pigment capabil sa regleze nivelul colesterolului sangvin, reduce formarea de cheaguri, creste fluiditatea sangelui si scade riscul de boli cardiovasculare;
- resveratrolul - prezent in coaja boabelor de strugure reduce riscul de cancer, infarct miocardic si accident vascular cerebral.
Nutrienti din struguri la 100 gr:
* calorii 60
* glucide (exclusiv fructoza) 15 g
* fibre 1g
* potasiu 210 mg
* magneziu 10mg
* calciu 10mg
* vitamina C 4-8mg
* vitamine din grupul B (mai ales acid folic)
* fitonutrienti ( in special in strugurii negri)
Sursa: Cartea “Sanatatea are Gust”, Mihaela Bilic

Contraindicatii ale consumului de struguri: Contraindicatii: bolile in care este strict contraindicata cura de struguri sunt: diabetul, afectiunile renale grave, hipertensiunea grava, retentia de apa in tesuturi, colita de fermentatie, diareea cronica.


Beneficiile consumului pe pere:

* Para este prin excelenta fructul recomandat pentru diabetici, pentru persoanele care vor sa slabeasca sau pentru cei cu un apetit nestapanit pentru dulciuri.
* Se digera lent, iar zaharul din compozitia sa se absoarbe treptat, de aceea para satisface nevoia de dulce si previne poftele timp indelungat.
* Este alimentul ideal pentru intarcarea sugarilor, deoarece are gust neutru, provoaca rar alergii si poate fi supta usor de bebelusul care cauta sanul mamei.
* Are un indice glicemic mic, glucidele din compozitie se asimileaza lent, iar continutul majoritar de fructoza nu declanseaza raspuns insulinogenic.
* Cresterea treptata a glicemiei, satietatea prelungita data de continutul de fibre si satisfacerea nevoii de dulce, recomanda par in curele de slabire, unde principala problema este senzatia de foame si pofta de dulce.
* Deoarece au un risc foarte scazut de alergie, para face parte, alaturi de carnea de curcan, legume si orez, din regimurile restrictive care au ca scop identificarea agentilor alimentari alergeni.
* Continutul crescut de glucide din para asigura energia necesara sportivilor atat in efortul fizic intens, cat si dupa sport.
* Para contine o cantitate mare de fibre solubile - pectine - care se transforma in gel la contactul cu sucurile digestive si scad absorbtia de colesterol si glucide din alimente.
* Para scade nivelul colesterolului din sange si ajuta la mentinerea glicemiei.
* Fibrele insolubile din para contribuie la prevenirea constipatiei.
Nutrientii din para la 100 g:
* Calorii 40
* Glucide 10g
* Fibre ( pectina si celuloza) 2.5 g
* Potasiu 150mg
* Vitamina C 6mg
* Acid folic 10mg
* Oligoelemente bor
* Fitonutrienti betacaroten
Sursa: “Sanatatea are gust”, Mihaela Bilic

Precautii si contraindicatii (http://www.retete-culinare-diverse.ro/2011/09/precautii-si-contraindicatii-ale.html)
* Perele se vor consuma cu atentie de catre gravide.
Consumul excesiv de pere in timpul sarcinii poate duce la aparitia de subdezvoltare a fatului sau a avortului spontan!!!


Efectele benefice ale consumului de portocale
* Portocala se numara printre cele mai populare fructe, fiind asociata cu notiunea de vitamina C. Intr-o portocala medie, de 130g, exista 70mg vitamina C, adica 60% din doza zilnica recomandata.
* Contine o cantitate mare de fitonutrienti esentiali pentru sanatate (bioflavonoide si carotenoizi), care alaturi de vitamina C au actiune antioxidanta, cresc imunitatea organismului si ofera protectie impotriva bolilor cardiovasculare si a cancerului.
* Coaja groasa a citricelor mentine continutul de vitamina C, chiar si dupa timp indelungat de depozitare.
* Portocala este considerata o sursa de acid folic, vitamina din grupul B cu proprietati antianemice si rol in sinteza de celule noi - inclusiv dezvoltarea embrionului la gravide.
* Portocala si sucul de portocale sunt recomandate femeilor insarcinate, un singur fruct asigurand 20% din doza zilnica recomandata de acid folic.
* Fibrele continute in membranele albe ale citricelor sunt insolubile, combat constipatia si scad nivelul de gaze.
* Fibrele solubile - pectina - contribuie la scaderea nivelului colesterolului si au efect protector cardiovascular;

Precautii si contraindicatii:

* Limonenul, fitonutrient prezent in coaja citricelor poate declansa alergii severe.
* Citricele sunt acide si pot afecta smaltul dintilor, de aceea nu este recomandat spalatul dintilor mai devreme de 15-30 minute dupa consumul acestora.
* Cei care sufera de afectiuni gastrice (ulcer, gastrite) vor trebui sa manance citrice asociate cu alte alimente, nu pe stomacul gol, pentru a preveni arsurile digestive.
Sursa: "Sanatatea are gust", Mihaela Bilic

Sursa foto: recipes.familyeducation.com

Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Parerea Dumneavoastra conteaza...