duminică, 15 decembrie 2013

Topul Alimentelor Energizante

Mulți dintre noi ne plângem de lipsa de energie, depresie și căutăm remedii în somn excesiv sau medicamente, neluând în calcul posibilitatea unei alimentații necorespunzătoare.
Alimentația sănătoasă, formată din fructe și legume cu proprietăți benefice recunoscute, accelerează metabolismul și crește nivelul de energie.

Dacă ți-ai propus să faci o schimbare pentru un plus de vitalitate și energie, iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în dieta zilnică:
Cerealele conferă un nivel constant de energie prin eliberarea zahărului într-un ritm lent.
În același timp, reprezintă o sursa bogată de vitamine B, necesare funcționării optime a splinei, bateria noastră de energie.
Conțin o cantitate importantă de glucide care se absorb lent, asigurându-ne astfel un aport energetic pe o perioadă lungă de timp.
Bineînțeles că trebuie să alegi cerealele integrale, nu cele îndulcite cu zahăr sau diverse siropuri și indicat este să le consumi cu iaurt.

Semințe de in
Semințele de in sunt bogate în acizi grași esențiali omega-3, implicați în producerea energiei și în transportul de oxigen către celule.
Acizii grași din semințele de in sprijină organismul în procesul de ardere al caloriilor, taie din pofta de mâncare și sunt o binecuvântare pentru sistemul cardiovascular, cât și pentru creier.
Inima devine mai puternică, se previn bolile specifice, iar sistemul nervos își îmbunătățește capacitățile.

Algele reprezintă cea mai importantă sursă digerabilă de minerale, precum și un rezervor al vitaminelor B și C, generatoare de energie.
Din apa mării, ele selectează elemente chimice în forme organice ușor asimilabile de către organism: fosfor, sulf, magneziu, potasiu, fier și multe altele.
Prin consumul de alge marine se combat anemiile, asteniile, tulburările glandelor endocrine și afecțiunile cardiace.
Așadar, data viitoare când mergi la restaurantul chinezesc comandă neapărat și o porție de salată de alge.

Pătrunjelul
Pătrunjelul conține cantități importante din vitaminele B12 și C. S-a demonstrat că, în conținutul său, vitamina C se regăsește în cantități mai mari decât în citrice. Prin urmare, în anumite cantități consumul de pătrunjel poate fi chiar mai energizant decât cofeina. Este și un tonic general, antioxidant și purificator al organismului. Întărește imunitatea, are proprietăți antitumorale și antialergice, îndeplinind un rol important în distrugerea radicalilor liberi.
Așadar, adauga pătrunjel din belșug în salate, iar în mâncăruri gătite adauga chiar inainte de servire, întrucât vitaminele sunt distruse prin gătire. Pătrunjelul merge de minune în salate de roșii, fasole, orez, pește și bineînțeles ciorbe.

Semințele germinate
Semințele germinate sunt bogate în enzime antioxidante, elemente anti-îmbătrânire, vitamine, minerale, aminoacizi, clorofilă, proteine complete, fibre. De asemenea, germenii reprezintă cea mai bună sursă de oligominerale. Majoritatea germenilor au un conținut ridicat de calciu, magneziu, seleniu, mangan, crom, zinc și multe altele.
Toate aceste subsanțe conținute de germeni îmbunătățesc digestia, conferă vitalitate, întăresc organismul și oferă protecție împotriva radicalilor liberi.
Germenii au și un gust foarte bun, asezonând de minune orice salată de crudități, chiar îi poți adăuga și în sandwich-uri.
Acum găsești germeni proaspeți în orice supermarket, într-o mare varietate - germeni de grâu, germeni de ceapă, germeni de broccoli și chiar combinații ale acestora.

Strugurii
Valoarea terapeutică a strugurilor se datorează conținutului ridicat de magneziu. Acest element este implicat în primul stadiu al procesului de transformare a energiei din glucoză.
De asemenea, strugurii au un efect purgativ și detoxifiant. În compoziția lor se regăsesc vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B9, C, E, D și P, și săruri minerale precum cele de fier, sodiu, magneziu, clor, calciu, potasiu, fosfor, siliciu, mangan, arsen și crom. Datorită acestei compoziții de vitamine și minerale, strugurii reprezintă un aliment extrem de valoros.

Pentru un benefiu maxim, consumă-i dimineața pe stomacul gol, sau între mese, fără să îi combini cu alte fructe.

Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Parerea Dumneavoastra conteaza...